حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی نشست بررسی ابعاد مسأله الگوی پیشرفت اسلامی و چگونگی پرداختن به این موضوع، چهارشنبه بیست و سوم مهرماه در دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

در این نشست که با حضور جمعی از فعالین فرهنگی دانشکده پزشکی و بسیج دانشگاه فردوسی برگزار گردید، به ضرورت پرداختن به مسأله حیاتی الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان نقشه جامع اداره کشور بر مبنای دین اشاره شد. در همین راستا، مراحل سه گانه «پژوهش برای الگوی پیشرفت اسلامی»، «پرورش برای الگوی پیشرفت اسلامی» و «پردازش اجتماعی الگوی پیشرفت» به عنوان سیر طبیعی تحقق الگوی پیشرفت اسلامی مطرح گردیدند.

در ادامه جلسه ضمن اشاره به برخی از آثار مخرب الگوهای توسعه غربی بر نهاد خانواده از جمله وضعیت طلاق در میان قشر تحصیل کرده جامعه، به برخی از علل این پدیده شوم اشاره شد. سیستم آموزشی فعلی با محوریت تربیت تکنسین برای بخش تولید، از جمله مصادیق کپی برداری از الگوهای توسعه غربی بود که در این رابطه مطرح گردید.

همچنین موضوع «بانک سؤالات جمهوری اسلامی» به عنوان یکی از مأموریت‌های 81 گانه اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی، برای جهت دهی پایان نامه‌ها با محوریت پاسخ به سؤالات علمی انقلاب اسلامی، اجمالاً مورد بررسی قرار گرفت.

بخش دوم جلسه به پاسخ گویی به سؤالات حاضرین اختصاص یافت که در ضمن آن مراحل پنج گانه تربیت کارشناس تبیین گردید. پنج مرحله شنیدن، دقت کردن، نوشتن، مقایسه کردن و پرسیدن، تشکیل دهنده فرآیند تربیت کارشناس هستند که تحقق هر یک از آنها مکانیزمی روشن و معین دارد.

مطالب مرتبط:

افق نمایی برای تحقق الگوی پیشرفت اسلامی

فهرست نویسی، مکانیزم تحقق دقت

گزارش تصویری این نشست به زودی بر روی این پایگاه منتشر خواهد شد ان شاء الله.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">