حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

بسم الله الرحمن الرحیم
به فضل الهی نشست معرفی «اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی» در مدرسه علمیه شهید شفیعی برگزار گردید.



در بخش اول این نشست، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان در سال 1385 مبنی بر لزوم پرداختن به مسأله الگوی پیشرفت اسلامی به تشریح دوران‌های سه گانه «پژوهش»، «پرورش» و «پردازش» به عنوان افق نمایی برای تحقق الگوی پیشرفت اسلامی پرداخته شد. در همین راستا سه مأموریت اصلی دوران پرورش (دوران فعلی نقشه راه الگو) برای گزار به مرحله پردازش اجتماعی مورد تبیین قرار گرفتند که اجمالاً عبارتند از گفتمان سازی، به عنوان ابزار تفاهم با بدنه نخبگانی جامعه، تربیت کارشناس، به منظور جهت دهی نیروهای انقلاب در راستای تسلط بر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی و ساختار سازی در دل ساختارهای موجود، به عنوان شیوه تغییر فرآیند تصمیم سازی کشور به نفع الگوی پیشرفت اسلامی
در ادامه جلسه اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان نقشه عملیاتی مبتنی بر نظریه پردازش موضوعات جهت ساز (نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی) به حاضرین معرفی گردید.
همچنین در این بخش به برخی از آثار سوء الگوهای توسعه غربی از جمله تغییر در الگوی تغذیه و تأثیرات مخرب آن بر سلامت جامعه، آثار سوء اشتغال بانوان بر نهاد خانواده، بالا رفتن خطرناک آمار طلاق و پایین آمدن میزان موالید به زیر مرز جانشینی اشاره شد.
بخش دوم این نشست به تبیین اصطلاح «جهت حرکت انقلاب اسلامی» به عنوان شاه مهره ورود به مفاهیم نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص یافت. در راستای تبیین این اصطلاح، دیدگاه‌های جریان‌های اصلی کشور برای اداره جامعه بر مبنای دین به صورت تفصیلی مورد بازخوانی قرار گرفتند. «اصلاح قرائت دینی» به عنوان مبنای جریان روشن فکری، «تبلیغ هویت اسلامی» به عنوان مبنای جریان اسلام سنتی و «نظام سازی اسلامی» به عنوان مبنای جریان اسلام ناب یا انقلاب اسلام، عناوین اصلی این بازخوانی بودند.
لازم به ذکر است که پرداختن به اصلاح جهت حرکت انقلاب اسلامی، موجب تعمیق فهم انقلابیون و متدینین نسبت به انقلاب اسلامی می‌شود که از جمله برکات آن روشن شدن جایگاه و ضرورت مسأله الگوی پیشرفت اسلامیست.
در نشست‌های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی به سه مسأله ضرورت، چیستی و چگونگی تحقق الگوی پیشرفت اسلامی پاسخی تفصیلی داده می‌شود.
گزارش تصویری این نشست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">