حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی نشست‌های معرفی نقشه راه در جمع فعالین بسیج شهر مقدس مشهد در اروگاه دشت بهشت برگزار گردید.

 

 

در بخش ابتدایی نشست‌ اول، به لزوم نگرش کلان به مقوله اداره جامعه و پرهیز از فعالیت‌های بخشی اشاره شد. در این بخش ضمن ارائه نمونه‌هایی از فعالیت‌های مؤمنین قبل از انقلاب مبارک اسلامی و اشاره به تشابه آنها با فعالیت‌های بخشی امروز در حوزه های تربیتی، اقتصادی و سایر حوزه ها، به لزوم استفاده از اختیارات انقلاب اسلامی برای طراحی و تحقق طرح های کلان جهت مدیریت تحولات در جامعه پرداخته شد.

در ادامه به تقریر مقام معظم رهبری از موقعیت فعلی انقلاب اسلامی اشاره شد. بر طبق تقریر ایشان، انقلاب اسلامی در مرحله دولت اسلامی قرار دارد و شکل گیری تام نظامات اسلامی، افق ترسیم شده برای این مرحله است.

لازم به ذکر است که الگوی پیشرفت اسلامی چگونگی تحقق دولت اسلامی را به صورت تفصیلی و روشن، تبیین می نماید.

در بخش دوم این نشست به برخی از الزامات دولت اسلامی جهت روشن تر شدن معنای نگرش کلان به اداره جامعه پرداخته شد. بسته شاخصه های هویت اسلامی به عنوان ملاک سنجش پیشرفت اسلامی و ترسیم افق برای مدیران جامعه، قدرت یشگیری از جرم برای دستگاه قضایی دولت اسلامی، تغییر در مدل قانون گذاری، داشتن سیاست خارجی مبتنی بر نفی سبیل و عدم پذیرش نقش در نظم موجود جهانی، برخی از الزامات مطرح شده برای رسیدن به دولت اسلامی هستند که در این بخش از نشست به آنها پرداخته شد.

اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی، طرحی کلان از چگونگی ایجاد تغییر در بخشهای مختلف جامعه برای تحقق دولت اسلامی را تبیین می نماید. در این نقشه راه، 81 موضوع از موضوعات با اولویت و دارای قابلیت تفاهم با جامعه یا اصطلاحاً «موضوعات جهت ساز» جمع بندی شده اند که ذیل هر یک از آنها، نظریه مربوط به چگونگی پردازش آن موضوع  وجود دارد. نظریه پیشگیری بنیادین از جرم، تقنین اسلامی و سیاست خارجه جهت گرا از جمله این نظریات برای پاسخ به الزامات دولت اسلامی هستند.

در حاشیه این نشست‌ها به دغدغه ها و سؤالات حاضرین پاسخ داده شد.

گوشه‌هایی از این نشست


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">