حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

حلقه ارتباطی الگوی پیشرفت اسلامی در مشهد مقدس،حلقه شهید احمدی روشن

و الفجر، و لیال عشر، و الشفع و الوتر، و الیل اذا یسر...

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی دومین نشست از سلسله نشست‌های معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی با حضور جمعی از اساتید و فضلا در مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیة برگزار گردید.


در این نشست دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ضمن مروری اجمالی بر سه مسأله «ضرورت تولید الگوی پیشرفت»، «چیستی الگوی پیشرفت» و «چگونگی تولید الگوی پیشرفت» به عنوان مباحث مطرح شده در نشست گذشته، به تبیین «الگوی بهبود مستمر فضای حاکم بر نهادهای متکفل تربیت» پرداخت.

در این تبیین ضمن معرفی نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد متکفل تربیت، به بررسی عوامل تأثیر گذار درونی و همچنین عوامل مؤثر خارجی که از آن به «فضای حاکم بر نهاد خانواده» یاد می‌شود پرداخته شد. در این بررسی ضمن تشریح عوامل درونی تقویت کننده نهاد خانواده که شامل تمامی اعمال و رفتارهای تعمیق دهنده رفق و محبت میان اعضای خانواده است و از جمله آن آداب همسرداری مورد سفارش در شارع مقدس است، به چند نمونه از عوامل اصلی تهدید کننده خارجی که موجبات بر هم خوردن تعادل عاطفی فضای خانواده را فراهم می‌آورند، اشاره شد.

اشغال سن اصلی تربیت توسط نظام آموزشی اقتصاد محور که تربیت تکنسین و نیروی متخصص بخش تولید را محور آموزش‌های خود قرار داده است و همچنین الگوهای اقتصادی متأثر از توسعه غربی که با محوریت قرار دادن سود و افزایش تولید برای دست یابی به سطوح بالاتر توسعه، مسأله عدالت اجتماعی و امنیت و آرامش نهاد خانواده را فدا می‌کنند، به عنوان دو نمونه از جدی‌ترین عوامل خارجی تهدید کننده نهاد خانواده - یعنی نهاد اصلی متکفل تربیت اسلامی - و نهاد مدرسه - به عنوان دومین نهاد مؤثر در فرآیند تربیت - مورد اشاره قرار گرفتند که محوریت مباحث این نشست را به خود اختصاص دادند.

انتهای خبر.


۹۳/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">